2012-06-14

Errepideetan AHT EZ. Acción de mugitu! en oposición al TAV

Mendillorri
Mugitu decora las carreteras contra el TAV. 

Las carreteras de diferentes localidades y comarcas de Euskal Herria han amanecido hoy adornandas con el lema AHT EZ - TAV NO. Estas pintadas realizadas de acuerdo a los principios del movimiento de desobediencia al TAV Mugitu! visualizan el rechazo social al TAV.




Mugitu! mugimenduaren ekintza AHTren aurka

Euskal Herriko hainbat herri eta eskualdeetako errepideak AHT EZ - TAV NO leloarekin apainduta agertu dira gaur goizean. AHTarekiko desobeditzia lantzen duen mugitu!mugimenduaren oinarriekin egindako pintaketa hauek jendartean dagoen AHTren kontrako jarreraren adierazle dira.

EAEko, Nafarroako eta estatuko gobernuak azpiegitura honen megaproiektua inposatzen ari dira: lehenengo egin eta gero pentsatu. Honek dagoeneko ondorio ekologiko eta sozial oso larriak ekarri dizkigu, eta gure herriarentzako edozein eredu sozio-ekonomiko propio eta alternatibo hipotekatzen du.

Nafarroako gobernuak 132 milioi kendu behar ditu aurrekontutik, baina Erriberan hasi berri dituen AHTko obretarako 134 milioiko aurrerapena mantentzea beharrezkoa omen da, Nafarroako presidenteak lotsarik gabe esan duenez.



Baina, 2010. urtean gobernuak euskal Y-aren obrak eten egin zituen urte erdiz, dirurik ez zegoelako, beraz... nola liteke une honetan, atzeraldi ekonomikoa areagotzen ari den honetan, AHTak aurrera egiten segitzea, inolako neurririk gabe, burbuilen aroan bezala?

Zalantzarik gabe, AHTaren helburu nagusiak bere horretan dirauelako. Izan ere, helburua ez zen errepideetako trafikoa murriztea edo CO2 emisioak gutxitzea, ezta garraioa hobetzea ere. Eraikuntza-enpresek diru publikoa abiadura handiz poltsikoan sartzeko aitzakia bilatzea zen helburua.
Beraz, badirudi AHT bere buruaren kontra talka egitean bakarrik geldituko dela. Horra hor “aurrerapena”.

Hori zen aurrerapena. Alegia, murriztuko zuten azken gastua AHT izango zelako susmo ilun hura berretsiz (gastu are kaltegarriago batzuk murriztu baino lehenago soilik), hemengo agintariek zorra sortzen jarraitu nahi dute, harik eta estatua interbenituko duten teknokrata kapitalistek AHT gelditzeko agindu arte. Izan ere, ordurako, diru xahuketa erraldoi horiek eta zementu urbanizatzailearen tsunamiak beren lana beteta edukiko dute.

Beraz, badakigu AHTa ez dela geldiezina. Noiz eta nola da kontua.
Donostia
Etorkizuneko gizarteak ez du beharko trenbideen gainetik doan “concorde” elitista eta energia-xahutzailea, “ziztu bizian bidaiatzeko”, propaganda egileek esan ohi dutenez, kontrakoa baizik.

Une honetan, krisi ekonomikoaren zamarekin, eta hazkunde guztiz bidegabea eta eutsi ezina porrot egiten ari den honetan, %1ak obrak azkartzen baditu, isun gutxi batzuek eta kartzelara joateko mehatxuek ez dute galarazi behar %99ak AHT lehenbailehen eten dezagula. Lurra mugitzen jarraitu nahi badute, mendietan egin dituzten zuloak pikotxaz eta palaz bete ditzatela.

    A H T   E Z !
     ¡ T A V   N O !
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Mugitu decora las carreteras contra el TAV

Las carreteras de diferentes localidades y comarcas de Euskal Herria han amanecido hoy adornandas con el lema AHT EZ - TAV NO. Estas pintadas realizadas de acuerdo a los principios del movimiento de desobediencia al TAV Mugitu! visualizan el rechazo social al TAV.

Los Gobiernos Vasco, Navarro y estatal están imponiendo por la vía de los hechos consumados un megaproyecto de infraestructura que está teniendo ya consecuencias ecológicas y sociales muy graves y que hipoteca cualquier modelo socio-económico propio y alternativo para nuestro país.

El gobierno de Navarra se ve obligado a recortar 132 millones del presupuesto, pero tiene que mantener el adelanto de 134 millones para las obras del TAV recién iniciadas en la Ribera, según defiende la Presidenta navarra sin vergüenza.
Pero si ya en 2010 el gobierno frenó las obras de la Y vasca durante medio año por falta de dinero ¿Cómo es posible que, ahora que la recesión sigue profundizándose, el TAV siga avanzando desbocado como en la época de las burbujas? Sin duda porque su utilidad principal sigue intacta. No era reducir el tráfico por carretera ó el CO2, ni siquiera mejorar el transporte, sino básicamente tener un pretexto para que las empresas constructoras amasen dinero público a alta velocidad. Asi que parece que el TAV solo se detendrá cuando se estrelle contra sí mismo, el “progreso” es así.

Esto era el progreso. Es decir, confirmando aquel presagio de que el TAV sería lo último que recortarían (solo antes que otros gastos aún más nocivos), los gobernantes locales pretenden seguir endeudándonos hasta que los tecnócratas capitalistas que intervengan el pais ordenen parar el TAV, porque entonces esos derroches faraónicos y todo el tsunami de cemento urbanizador habrán ya cumplido su función.

Así que sabemos que el TAV no es imparable, la cuestión es cuando y como. La sociedad del futuro no va a necesitar un “concorde” sobre raíles, elitista y derrochador de energía para “desplazarse a velocidad de vértigo” como suelen decir sus propagandistas, sino todo lo contrario.

En el actual momento marcado socialmente por la crisis económica y el descarrilamiento de un crecimiento profundamente injusto e insostenible, cuando el 1% acelera las obras, unas pocas multas y amenazas de carcel no deben impedir que el 99% las paremos cuanto antes. Si quieren seguir moviendo tierras que arreglen a pico y pala los desmontes que han abierto.


    A H T   E Z !
    ¡ T A V   N O !
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Bart gauean Nafarroako hainbat eskualdetan AHTren aurkako margoketak errepideetan, autobideetan, autopisteetan, zubietan....burutu ziren.
Eskualde eta auzoak hauek izan ziren:

-Iruñerria:
Barañain, Etxabakoitz-Zizur, Iruñeko Ingurabidea, Errotxapea, Berriobeiti-Ultzamako bidea, Uharte-Agoitz aldera, Atarrabia-Burlata-Arre-Orikain, Arazuri-Ororbia-Etxauriko bidea.
-Sakana
-Lizarraldea
Margoketak egin eta 8 ordu eskaxetara, murrizketak izan arren, Iruñerriko Ekialdeko ingurabidean garbiketa langileak pintadak ezabatzen ikusi ditugu.


2 comentarios:

  1. Eso de que puedan ser "los tecnócratas capitalistas que intervengan el pais" quienes "ordenen parar el TAV" lo dice hasta un consultor que escribe en el Deia. Lo curioso es que se atreve a llamar "costes sin sentido" a los "AVEs no rentables" (es decir, todos). En el Deia 8-O :
    "(...) Una intervención tiene efectos muy negativos para lo único importante, los ciudadanos. Es verdad que en ese caso se rebajarían los costes de financiación y se eliminarían inversiones y costes sin sentido (como los más de 4.000 millones de euros que hay en el presupuesto de 2012 para seguir construyendo AVEs no rentables y con sentido solo político). Pero si somos rescatados veremos cómo se recortan las pensiones (...)"
    http://www.deia.com/2012/06/05/opinion/tribuna-abierta/por-que-no-te-callas

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  2. Bilbon ere goizean bertan ezabatu zuten AHT EZ TAV NO pintada ikusgarriena, Euskalduna zubiko eskaileren aurrean (oraindik nabaritzen da aztarna).

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